وبلاگ نادریون

وبلاگ نادریون

وبلاگ نادریون

وبلاگ نادریون

وبلاگ نادریون

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

مواد غذایی که شکم را صاف و تخت می کند

پنجشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۴۷ ق.ظ

مواد غذایی که شکم را صاف و تخت می کند

مواد غذایی که شکم را صاف و تخت می کند
آیا می خواهید بدون مراجعه به ورزشگاه به یک شکم صاف برسید؟ خوب ، رویای شما به راحتی می تواند به واقعیت تبدیل شود.

به گزارش بهداشت نیوز داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای خلاص شدن از شر هرگونه چربی موجود در شکم ، یک بخش اساسی است و معرفی گروه های غذایی جدید در زندگی روزمره شما ساده تر از آنچه فکر می کنید است. در اینجا پنج غذای کلیدی است که شما باید در رژیم غذایی برای داشتن شکم تخت خود قرار دهید.

 

غلات کامل

اضافه کردن بیشتر غلات کامل به رژیم غذایی شما یک روش مؤثر برای ریختن این چربی های اضافه است. غلات کامل یک منبع کم چرب و فوق العاده هستند که انرژی زیادی دارد و شما را در طول روز سیر نگه می دارد و به لطف فیبر زیاد آنها ، سیستم گوارش شما سالم تر و منظم تر می شود. غلات سبوس دار همچنین باعث کاهش انسولین و کورتیزول (هورمون استرس) در بدن می شوند که مانع از ذخیره چربی در اطراف معده می شوند.

گندم اغلب در رژیم غذایی بسیاری از افراد است، با این حال ، این بهترین انتخاب نیست. به دلیل مشکل هضم آن ، گندم می تواند باعث احساس نفخ شود، که در آردهای فرآوری شده رایج است. برای داشتن شکم صاف ، دانه هایی را انتخاب کنید که هنوز به شکل طبیعی خود مانند جو دوسر ، برنج قهوه ای و گندم سیاه وجود دارند. کوینوآ را به عنوان یک جایگزین نیز امتحان کنید - اگرچه بذر است ، اما می توانید از آن به عنوان جایگزینی مغذی برای غلات استفاده کنید

 

آب یا نوشیدنی های دیگر :

یکی از عناصر اصلی که می تواند مانع تلاش شما برای دستیابی به شکم صاف باشد ، می تواند کمبود آب در رژیم غذایی شما باشد. وقتی مایعات کافی در بدن ندارید ، می تواند احساس نفخ کند و اغلب مشکل را بدتر کند. نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند با مهار گرسنگی و شستن هرگونه سموم از بدن ، به بهبود دستگاه گوارش و رهایی از هرگونه احتباس مایعات ، شکم شما صاف و شاداب تر شود.

بنابراین می توانید از مزایای فوق بهره مند شوید ، مهم است که حداقل هشت لیوان آب در روز مصرف کنید. لازم نیست که  شما فقط آب بنوشید - چای سبز یک گزینه عالی است و گفته می شود که قدرت چربی سوزی دارد. در طول برنامه رژیم شکم صاف خود از نوشیدن هرگونه نوشیدنی گازدار خودداری کنید ، زیرا ممکن است احساس نفخ کنید.

 

انواع توت ها

انواع توت ها می توانند سلاح مخفی شما در دستیابی به شکم تخت باشند. تحقیقات نشان داده است که مصرف میوه های قرمز یا آبی (مانند گیلاس ، زغال اخته ، توت سیاه و انگور قرمز) می تواند به شما در از بین بردن چربی شکم کمک کند. ماده ی موجود در میوه که به آن رنگ می دهد، همچنین می توانند چربی شکم را سوزانده و به شما در گرفتن در داشتن شکمی صاف کمک کند.

 

دانه های کتان

دانه های کتان پر از چربی های اشباع نشده (MUFAs) ، دانه های کتان دانه ای مناسب برای معرفی به رژیم شکم صاف شما هستند. MUFA هایی که در دانه های کتان یافت می شوند به کاهش چربی بدن و کاهش سطح کلسترول بدن کمک می کنند - کاری که چربی های اشباع شده موجود در غذاهای ناسالم انجام نمی دهند

دانه های کتان نه تنها برای هرکسی که به دنبال شکم صاف باشد ، ضروری است بلکه برای هر کسی که از نفخ مکرر رنج می برد نیز ایده آل است. با داشتن فیبر زیاد ، دانه ها دستگاه گوارش شما را از نظر سلامتی حفظ کرده و به کاهش و رفع هرگونه احساس نفخ کمک می کنند. آنها را به راحتی می توانید به غذای روزمره خود وارد کنید - یک قاشق غذاخوری دانه کتان با سالاد ناهار شما مخلوط می شود یا روی غلات صبحانه پاشیده می شود.

 

ماست

از نظر چربی و کالری کم ، ماست می تواند غذایی ایده آل برای اضافه کردن به رژیم عذایی شکم صاف شما باشد. این می تواند به بهبود سلامت دستگاه گوارش شما کمک کند و با هرگونه نفخ و گاز بیش از حد از طریق پروبیوتیک های موجود در آن مبارزه کند - این پروبیوتیکهای فعال رشد باکتری های خوب در معده شما را تحریک می کنند. یکی از مهمترین مزایا این است که ماست را می توان خیلی راحت به رژیم غذایی خود اضافه می کنید، صرفاً یک میان وعده سریع یا بخشی از یکی از وعده های غذایی اصلی شماست. مقداری ماست را درون یک اسموتی رژیمی خود اضافه کنید ، آن را با غلات صبحانه خود امتحان کنید ، یا شاید مقداری ماست طبیعی را با دانه کتان یا انواع توت ها مخلوط کنید.

ماست همچنین دارای مواد معدنی و ویتامین هایی نیز است ، از جمله روی ، ید ، پتاسیم و ویتامین B5 که همگی در ماست فعال هستند.

 

منبع: زندگی آنلاین

 

  • نادر بنی عامریان

آنچه والدین باید در مورد شپش بدانند

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ب.ظ

 

 

آنچه والدین باید در مورد شپش بدانند

 آنچه والدین باید در مورد شپش بدانند
 
یک متخصص پوست و مو گفت: شپش سر در پاییز و زمستان شیوع بیشتری دارد و اغلب در بین کودکان و دانش‌آموزان دیده می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز هدی عین اللهی متخصص پوست و مو متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیماری شپش در کودکان اظهار کرد: ‏بررسی‌ها نشان می‌دهد شیوع این انگل در میان دانش‌آموزان دوره ابتدایی به ویژه در میان دختران بالاتر ‏از سایر مقطع‌هاست.

هدی عین اللهی افزود: همین موضوع نشان می‌دهد که دانش‌آموزان خردسال، به دلیل بی‌توجهی به موارد ‏بهداشت عمومی در مدارس، بیشتر از سایرین در معرض این بیماری هستند و دختران به دلیل ارتباط نزدیک‌تری که با هم ‏دارند، بیشترین آمار مبتلایان را دارا هستند. ‏

وی در ادامه افزود: در گذشته شیوع شپش نشان از رعایت نکردن مسائل بهداشتی بود، اما حالا درگیر شدن با بیماری به معنی استحمام نکردن و بی‌توجهی به مسائل بهداشتی نیست و لزوما اقشار ضعیف، درگیر آن نمی‌شوند.

عین اللهی ادامه داد: کارشناسان بهداشتی معتقدند، ابتلا به انگل شپش، تا حدودی جنبه فرهنگی دارد یعنی در بیشتر موارد، والدین نمی‌پذیرند که فرزندانشان به این انگل مبتلا شده اند و در برابر آن دچار ترس و واکنش‌های غیرمنطقی می‌شوند.

این متخصص پوست و مو اضافه کرد: شپش نوعی انگل است که روی پوست بدن انسان زندگی می‌کند. شپش‌هایی که روی پوست سر زندگی می‌کنند، ابعاد بسیار کوچک در حد ۲ تا ۳میلی‌متر دارند و ترشحاتی که آزاد می‌کنند، بشدت باعث ایجاد خارش در سر می‌شود و با اینکه شپش از خون تغذیه می‌کند، گرمای پوست سر انسان محیط مطلوبی برای ادامه حیات آن خواهد بود.

عین اللهی گفت: شپش سر در پاییز و زمستان شیوع بیشتری دارد و اغلب در بین کودکان و دانش‌آموزان دیده می‌شود. این حشره روی سر به ندرت دیده می‌شود و تنها رشک‌ها یا همان تخم‌های این حشره روی سر دیده می‌شود که از نظر ظاهری شبیه شوره سر است و گاهی با آن اشتباه گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: در بسیاری از مواقع علامتی برای تشخیص وجود شپش دیده نمی‌شود، اما خارش سر یکی از شایع‌ترین نشانه‌های وجود شپش است؛ این خارش در پشت گوش‌ها و لابه‌لای مو‌ها احساس می‌شود و ممکن است در شب بیشتر شود و گاهی هم بزرگ‌شدن غدد لنفاوی در گردن و پشت گوش دیده می‌شود.


این متخصص پوست و مو درباره تشخیص این آلودگی بیان کرد: برای  تشخیص و درمان مناسب حتما از متخصص پوست و مو کمک بگیرید و از درمان خودسرانه بپرهیزید.زمانی که یک‌نفر در خانواده آلوده می‌شود، بهتر است سایر اعضای خانواده هم از نظر دچارشدن به آن، بررسی شوند. لباس افراد آلوده به شپش باید با آب داغ شسته و اتوکشی شوند.

وی تاکید کرد:شپش از یک فرد به فرد دیگر منتقل می‌شود.دختر‌ها بیشتر از پسر‌ها به شپش سر مبتلا می‌شوند که علت آن تماس سر بیشتر در این جنس است. برای درمان شپش معمولا لوسیون و شامپو‌های مخصوص استفاده می‌شود، اما این شامپو‌ها رشک را از مو جدا نمی‌کنند، تنها آن‌ها را می‌کشند؛ بنابراین در کنار آن باید از یک شانه با دندانه‌های ریز هم استفاده باید کرد.

عین اللهی تصریح کرد:چند روش خانگی که بعد از تشخیص صحیح توسط متخصص پوست و مو برای درمان شپش که در کنار درمان دارویی می توان استفاده کرد. سرکه یک درمان بسیار آسان و موثر برای ازبین‌بردن شپش سر است، سرکه دارای مقدار بالای اسید استیک است که می‌تواند منجر به کشتن شپش سر شود. علاوه بر این، سرکه سبب حل‌شدن شپش‌های مرده هم می‌شود.یکی دیگر از روش‌های محبوب خانگی برای درمان قطعی شپش سر، استفاده از سس مایونز است. سس مایونز می‌تواند شپش‌ها را خفه کند و درنهایت موجب مرگ آن‌ها شود.  روغن نارگیل برای پخت‌وپز بسیار پرکاربرد است، همچنین وسیله‌ای عالی برای درمان شپش است. روغن نارگیل شپش موی سر را خفه می‌کند و درنهایت آن را می‌کشد. از پیاز می‌توان به‌عنوان یک روش طبیعی برای درمان شپش سر استفاده کرد. پیاز حاوی گوگرد است که سبب کشته‌شدن شپش سر می‌شود.

روغن درخت چای یک حشره‌کش طبیعی است که می‌تواند به‌طور مؤثر برای درمان شپش سر مورد استفاده قرار گیرد و خارش را نیز از بین ببرد. از آب لیمو به دلیل ماهیت اسیدی‌بودن برای درمان شپش سر می‌توان استفاده کرد. اگر در مدرسه سایر کودکان دچار شپش سر شده‌اند، می‌توانید از آب لیمو برای جلوگیری از شپش موی سر استفاده کنید، زیرا بسیار موثر است. وازلین می‌تواند اثر خفه‌کنندگی روی شپش سر داشته باشد. از آن می‌توان برای درمان قطعی شپش سر استفاده کرد. وازلین با بستن راه‌های تنفسی شپش‌ها سبب می‌شود که برای مدت طولانی زنده نمانند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان دختر از مقنعه‌های یکدیگر استفاده نکنند و لباس‌هایشان را روی هم قرار ندهند.از وسایل شخصی همدیگر مثل شانه، حوله  استفاده نکنند.افرادی  که آلوده شده‌اند؛ ملحفه، روبالشی و لباس‌های خود را یا بجوشانند یا با درجه حرارت بالا اتو کنند، همچنین می‌توانند به مدت ١٥ روز آن‌ها را در یک کیسه نگه دارند.شپش بیماری نیست  و از حیوان به انسان منتقل نمی‌شود و همه ممکن است گرفتار شپش شوند.

درصورتی که فردی شپش گرفت، به معنی این نیست که از خانه خارج نشود یا مثلا به مدرسه نرود بلکه باید درمان را زودتر شروع کند که احتمال سرایت به دیگران کمتر شود . تراشیدن سر و جوشاندن لباس‌ها، تنها راه درمان و از‌بین‌بردن شپش نیست.ابتلا به شپش، به معنی پایین‌بودن سطح فرهنگ، اقتصاد یا بهداشت خانواده‌ها نیست.  نیازی به ضدعفونی‌کردن کل خانه نیست.شامپوکردن معمولی باعث از‌بین‌رفتن یا پیشگیری از آن نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 

  • نادر بنی عامریان

 

 

مسجد جدید ولیعصر تهران | بنایی با سرنوشتی نامشخص

سرنوشت مسجدی با طراحی زیبا و پیشرو در پایتخت ایران، تهران تا زمان تصمیم گیری مسئولین در مورد این سازه که ساخت آن تقریباً تکمیل شده است نامشخص است. نبود مناره ها و گنبد در مسجد جدید ولیعصر که قرار بود تابستان سال 1397 افتتاح گردد باعث عصبانیت تندروهای ایران شده است و آنها این سازه را به عنوان مسجد قبول نکرده اند. طراحی جسورانه مسجد ولیعصر تهران را رضا دانشمیر و کاترین اسپیریدونف، مؤسسین شرکت معماری حرکت سیال که در سال 2008 حق طراحی آن را دریافت کردند انجام داده اند. به دلیل اینکه این مسجد ولیعصر در کنار تئاتر شهر تهران که یک سازه دایره ای شکل با کاشی کاری چشم نواز که قبل از انقلاب ساخته شده است قرار دارد، این زوج معمار، طرحی مدرن که فکر می کردند هارمونی مناسبی با این همسایه خود داشته باشد انتخاب کردند. یک سقف منحنی شکل از زمین به سمت قبله در جهت مکّه کشیده شده است، درحالی که پنجره هایی شیار مانند روی سطح موج دار ساختمان اجازه ورود نور به داخل را می دهد. این ساختمان هیچ المان سنتی از مسجد مثل مناره و گنبد در خود ندارد.


مسجد ولیعصر تهران

پیرامون این مسجد چه ها گفته اند؟

معماران این مسجد گفته اند:
" ما سعی کردیم که بین مسجد که ماهیتی فرهنگی دارد و تئاتر شهر تعاملی در جریان باشد. ما می خواستیم پروژه ای فرهنگی منطبق بر فضای اطراف آن اجرا نماییم، به شکلی که مسجد بتواند جوابگوی نیاز زمانه خودش باشد."
آنها گفتند:" بزرگترین منبع ما برای اجرای این پروژه قرآن بوده است. ما سعی کردیم مسجد جدید ولیصر را بر اساس تواضع، سادگی و حسن نیت و نه مسجدی که عظمتش از بلندی سازه گرفته شده باشد طراحی کنیم."
رضا دانشمیر و کاترین اسپیریدونف نسل جدیدی از معماران ایرانی به حساب می آیند که مشتاق به دنبال کردن راه هنرمندان پیشرو قبل از انقلابند و به دنبال جابجایی مرزهای معماری ایرانی با استفاده از المان های سنتی در طراحی مدرن هستند.
مسجد ولیعصر برای اینکه روی تئاتر شهر سایه نیاندازد با ارتفاعی کوتاه تر از تئاتر شهر ساخته شد که این امر باعث شده که افراد مذهبی آن را توهین به خود و دین قلمداد کنند. یک روزنامه محافظه کار گزارشی مبنی بر اینکه مسجد ولیعصر تهران قربانی تئاتر شهر است منتشر کرد و طراحی پست مدرن این مسجد را توهین آمیز، پوچ و بی معنی توصیف کرد.
معماران مسجد جدید ولیعصر توضیح دادند:" همانطور که اولین مسجد نه مناره داشت و نه گنبد، در طراحی مسجد ولیعصر نیز از مناره و گنبد استفاده نشده است. مسجد مکانی برای عبادت است و قرآن هم ساختار مشخصی برای آن مشخص نکرده است. چیزی که مهم است درون آن است."
حتی با این که مسجد جدید ولیعصر، امسال به عنوان نامزد جایزه فستیوال جهانی معماری معرفی شد ولی احتمالاً هنوز هم ساخت این مسجد کامل نشود. به دلیل جنجال های موجود اختصاص بودجه این پروژه قطع شده است و ساخت درون سازه ناتمام باقی مانده و به عبارتی رها شده است. قرار بود در این مسجد سالن های بزرگ برگزاری نماز، مراکز فرهنگی و یک محل اقامت برای امام جماعت تعبیه گردد. در حال حاضر برخی از رسانه ها پیشنهاد کردند که مقامات، این مسجد را با اعمال تغییرات احتمالی به عنوان مرکز فرهنگی اسلامی معرفی نمایند.

مسجد ولیعصر تهران 2مسجد ولیعصر تهران 3مسجد ولیعصر تهران 4

مسجد ولیعصر تهران 5

 

 

 

  • نادر بنی عامریان

وین برای دومین سال پیاپی، سرزنده‌ترین شهر جهان شناخته شد!

وین با خیالی آسوده در صدر رده‌بندی سرزنده‌ترین شهر دنیا در واحد هوش اقتصادی (EIU) جای گرفته است. پایتخت اتریش برای دومین سال پیاپی با قرار دادن ملبورن در جایگاه دوم همچنان در صدر قرار دارد. اگرچه ملبورن تا سال 2008 به مدت 7سال این جایگاه را در اختیار داشت، اما وین آمده که در صدر بماند.

وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد
وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد

برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای EIU  سی عامل را در 5 گروه بررسی می‌نماید که شامل ثبات، سلامت عمومی، فرهنگ و محیط‌زیست، تحصیلات و زیرساختارهاست. وین در 4 دسته از 5 دسته موجود، امتیاز 100 را کسب کرده است و در بخش فرهنگ و محیط‌زیست امتیاز او 96.3% است.

وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد
وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد

پس از وین، ملبورن، سیدنی، اوساکا، کلگری، ونکوور، تورنتو، توکیو، کپنهاگ و آدلاید قرار دارند. درحالی‌که اروپای غربی سردمدار این رتبه‌بندی است، استرالیا و کانادا نیز خیلی از این رتبه‌بندی دور نشده‌اند.

وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد
وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد

دمشق در سوریه نیز برای دومین سال در رتبه آخر قرار دارد. لاگوس در نیجریه، داکا در بنگلادش، تریپولی در لیبی و کراچی در پاکستان به‌عنوان 10کشور دارای کمترین سرزندگی شناخته‌ شده‌اند.

وین برای دومین سال پیاپی به‌عنوان سرزنده‌ترین شهر جهان در لیست شناخته شد

 

  • نادر بنی عامریان